torsdag 26. februar 2009

Trening og trening

På søndagens trening ble det litt på hjulet, en litt krevende hopp/tunnel kombinasjon (for Amy og meg i alle fall) og felttrening på stigen.
Felt går fremdeles bra :-) La på et hopphinder foran, men det er litt for tidlig med så mye fart. Må ta det mer gradvis, så hun fremdeles klarer å stoppe. Hjulet hadde vi noen bom på og noen "hits" - tror det kommer til å falle på plass ganske snart. Hinderkombinasjonen var moro. Først 2 hinder som sto i 90 graders vinkel, bøyd tunnel, så hopp der hunden måtte skyves "ut" etter tunnelen før man svingte til høyre og så ett hopp til. Stort sett positiv, klarte etter en justering å skyve henne ut til hopphinderet, men flere ganger dro hun forbi det siste hinderet selv om jeg justerte meg både sånn og slik. Hundene måtte rette seg opp ganske mye før det siste hinderet og vi har stort sett gjort veldig enkle ting hittil. Kjørte på høye hinder for første gang også, så det var nok en kombinasjon av dette som gjorde det.

Det er sikkert kjedelig å lese detaljer om treninga, men for meg er bloggen litt treningsdagbok også, så dere får holde ut ;-)

På onsdagen var vi på Biltilsynet på fellestreninga. Trente "tørrføring" av agility med diverse kryssinger, fremsending og bli på start.

Til helga skal jeg på kurs for instruktører i Nidaros med Lena Buseth. Gleder meg masse :-)

1 kommentar:

Trine sa...

Kos deg på kurs i helga. Det blir sikkert bra!