søndag 26. oktober 2008

Normaltid, agilitytrening, tur og skifte av dekk

Sommertiden er over og i natt stilte vi klokkene tilbake til normaltid. Dermed blir det mørkt enda en time tidligere - dvs i dag rundt kl. 17 - hjelpe meg! Og enda verre blir det helt til like før jul når sola "snur" igjen... Fordelen er at i natt fikk jeg sove 1 time lengre!! Godt for et B+++ menneske som meg, men denne ene natta er en fattig trøst for alt mørket som følger de neste mnd.

Lørdagen ble det agilitytrening på Amy og meg. Før de andre kom rakk jeg en økt med litt felttrening før vi tok for oss økende høyde på vanlig hoppehinder -hun har bare hoppet på lavt tidligere. Det gikk strålende, hun hoppet rett over på alle høyder uten å forsøke andre løsninger :) På treningene framover kommer jeg langsomt til å bygge på høydene litt.
Etter hvert kom Kari og Tessy, Bente og Tyra, Julie og Aua og Helge og Amigo. Veldig moro å se hvordan de alle utvikler seg og blir bedre og bedre :)
Amy fikk 2 runder med alle-slalom, litt mer felttrening og litt fremadsending på hinder. Strålende vær og en trivelig dag.

I dag fikk jeg igjen være med Ellen, Rune og Anne på tur. Jeg har jo ikke fortalt de rutinerte markatraverne at bena mine (og spesielt leggene) ga tydelige tegn på at de ikke var veltrente etter sist søndag... Itzi ble hjemme i dag, jeg synes det blir litt stressende med 2 trekkhunder på store utfartsdager og Amy trenger det mer enn Itzi.

Jeg er egentlig veldig lite kjent i Bymarka, og det er jo supert å ha med kjentmenn :-) Denne gangen var Gråkallen målet, og vi startet med en tur opp mot kuplene, deretter gikk vi "rundt" - tilsammen nesten 3 timer med tur. Været var strålende og enda mer strålende var det at markatraverne hadde funnet ei rute som tross været var veldig lite trafikkert! Gikk med Amy ganske mye løs og fikk trent masse innkalling. Hun er blitt mye flinkere de siste ukene! Oppdaget likevel en merkelig ting: kaller henne inn når vi møter folk, gir henne fri når de har passert og hun ikke er interessert i dem lengre, hun løper framover og har tilsynelatende glemt de forbipasserende, kaller henne inn etter variabel tid, hun kommer i full fart, passerer meg (i samme fart) og skal antageligvis sjekke hvor det ble av folkene... Skjedde 2 eller 3 ganger. Må gruble på det, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med at hun er mye bedre :)

Eter turen belønnet vi oss selv med et besøk på Skistua. De stakkars jentene som jobbet der var tydeligvis færre enn de skulle ha vært, men vafler ble det til slutt. Husker det var mye prat om oppussing på Skistua for en stund siden og jeg er enig med kritikerne. Det virket litt nakent og litt for "moderne" der. Litt annen stil, noe på veggene, gardiner, en duk på bordene kunne sikkert gjort noe. Ikke at alle markastedene må ha gamle trevegger og rutete gardiner, men ikke så nakent som det der da.

Følte meg så sprek etter turen at jeg dro rett hjem til foreldrene mine for å skifte dekk. Garasje-jekk og årets nyvinning - elektrisk "bolttrekker" - gjorde det til en enkel jobb og det var gjort på et blunk, nå kan snøen komme så det blir litt lysere ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nei, du sa ingenting om at du kjente det i beina etter siste tur. :-)
Men du ser jo sprek ut og har bra tempo så det kan ikke være så veldig ille.