søndag 31. mai 2009

Bursdag og bilder

Når jeg våknet i dag var jeg brått kommet i 40-årene. Jeg må si, det gikk faktisk smertefritt :-)
Kameraet var en gave fra jobben, og Bård har gjort en solid jobb med å finne det rette kameraet. Skulle ikke forundre meg om det var "Best i test" ;-) Det er i alle fall et Casio EX-FC100.

I helga har jeg vært ute og tatt bilder i hytt og pine for å prøve det ut. Til å være et kompaktkamera er det jo helt fantastisk! Det har mulighet til å ta seriebilder - 5, 10, 15 eller 30 bilder i sekundet, noe som kommer bra med når man ønsker å ta bilder av "ting i fart", feks. hunder ;-) Og slik kan det se ut når man plukker blinkskudd etterpå:



Itzi har normalt 2 ører som står opp, men slik kan hun se ut når hun rister seg:

Fototeknikken må pusses på, men kameraet gjør jobben sin!
Gleder meg til å ta det med på agilitybanen!

Og ikke nok med det, det går faktisk an å ta bilder av mennesker også... Her fra koselig bursdagsmiddag på terrassen til mamma og pappa i ettermiddag:


Hørte rykter om flere fine løp av Nidarosinger under Oslo Hundeshow i helga, spesielt gratulerer til Rune og Rambo, som vant hoppløpet sitt på lørdag. Regner med bloggen hans blir oppdatert strakt han er hjemme igjen :-)

3 kommentarer:

Bente sa...

Tøffe bilder Anette, også uten blitz øyne!

Bra foreldrene dine satt rolige slik at du fikk prøve ut kameraet til det også :-)

Anette Mjøen sa...

Ikke lett å ta bilder av ting som ikke rører på seg når man allerede har justert seg til full fart og 30 bilder i sekundet ;-) Men de var tålmodige med meg :-D

Belgerinfo sa...

Her kommer en liten forsinket bursdagshilsen =) Og gratulerer så mye med nytt kamera, nå forventes det proffe bilder av hunder i action ;)

takk for kommentar og støtte på bloggen, takk!

Hilsen Julie og Aua