lørdag 6. juni 2009

Agilitytrening med kamera


Torsdag etter nybegynnertreninga tok jeg en runde med Amy. Under oppvarmingsturen hørte hun en bil som kjørte på veien ved siden av og stakk dessverre av gårde. Grrr!!! Hun var borte ei god stund, så hun fulgte nok bilen et godt stykke bortover. Hun har vært veldig bra både på sykler og biler ei stund, så dette var et tilbakeslag, bare å skjerpe treninga på det igjen...

Tilbake på banen satte jeg opp 2 hopphinder i 90 graders vinkel med mål å øke dette til 180 grader. Lilletuppa tok det veldig bra, også økning av vinkelen, og jeg kunne også gjøre den med kryssing foran og blind cross :-) I min iver ble nok økta litt for lang og på slutten merket jeg at hun spisset seg når bilene kjørte forbi.

Fredag kveld møtte vi Agnete på banen for mer trening. Med tanke på torsdagen, var målet enkel trening med full intensitet. Trente felt, hjul og vippe for seg selv og en hopp/ tunnel kombinasjon med noe av samme vinkelen som på torsdag. Gikk veldig bra, og ikke et øre ble spisset på grunn av biler eller andre forstyrrelser :-) Helge dukket opp og måtte fungere som fotograf før vi lot ham slippe til med Amigo :-)


Tar gjerne i mot tips hvis noen vet om gratisprogram for enkel videoredigering :-)


Itzi var også med og fikk sin andre agilityøkt for sesongen. Det ble masse tunneler og stige og litt lave hopp. Litt stiv ble hun på kvelden, men ikke verre enn at vi var enige om at det var verdt det :-) Hun stråler virkelig når hun får være med!

Robin i fint driv i slalomen:



2 kommentarer:

Anette Mjøen sa...

Takk til Bente for hjelp til å legge videoen inn i bloggen :-) Det var faktisk veldig enkelt...

Belgerinfo sa...

Flott film Anette, artig å se fremgangen =)

Jeg bruker nå windows movie maker når jeg redigerer og lager filmer (veldig enkelt! )
Et alternativ til er å gå innpå one true media.com (i ett ord) og der kan du lage, mikse , legge til musikk og publisere filmene på youtube/vimeo. Det er også veldig enkelt.

Så moro å lese om Itzi, og at hun også kan få gå litt agility !
Hundene merker ikke forskjell på lave/høye hinder, slalom osv. de er bare glad til for at de får være på banen, kan jeg tenke meg =)