mandag 8. desember 2008

Fin helg :-)

Lørdagen ble årets første julegave kjøpt. At julegavelista fremdeles er like lang skyldte at gaven var til meg selv :-) "Sorel Cumberland", varme sko med tanke på hundetrening på kalde vinterdager. De er lette, sitter godt på foten, er veldig bevegelig i ankelen og dermed lette å bevege seg i. Hvis de i tillegg holder bena mine varme i halvparten av de kuldegradene de er merket for (-32) er jeg storfornøyd.



Skoene fikk en liten forsmak på sitt nye liv da vi dro på besøk hos Kåre, Buster og Silver i koia på Tiller. Hundene koste seg med friheten og vi koste oss med wienerbrød og kaffe :-)

Søndagen var turgruppa i aksjon igjen, og denne gangen var det Estenstadmarka og Månen som sto for tur. Jeg hadde, som vanlig, ingen peiling på hvor det var men med så gode markaguider var jeg ikke bekymret, i tillegg ble det jo lovet bål :-)

Det var bare Amy som ble med på turen. Jeg regnet med at hun kom til å vise over middels stor interesse for skiløpere, og selvfølgelig hadde jeg rett, så det var greit å bare ha en hund å konsentrere seg om.

Turen var fin, bålet til Rune ble supert, og veden til Ellen var topp, for ikke å glemme pølsene til Rune, som tross tvilsomme ingredienser, smakte strålende. Men det er kaldt å grille i desember, og Rune, som nektet å gå før pølsene var fortært, måtte se langt etter et par av dem som ble ofret til hundene for å få fortgang i saken :-)


2 kommentarer:

Rune M. Andersen sa...

Og nå betaler jeg prisen for å insistere på å spise ferdig, sitter hjemme med rennende og kløende nese :(

Anette Mjøen sa...

Uff, stakkar deg! Det var bra hundene fikk noen pølser da, ellers hadde du sikkert hatt lungebetennelse nå ;-)