søndag 15. februar 2009

Osloturen

Det er en uke siden vi kom hjem nå, men vil skrive litt om Osloturen likevel.
Det var stor spenning knyttet til turen. Selvfølgelig først og fremst på resultatene fra Vet.høyskolen, men også i stor grad til Amy på lang biltur og om hun kunne oppføre seg sånn noenlunde på besøk.

Jeg hadde tatt fri jobben på torsdag også for å ha god tid på bilturen. Til å begynne med ble det stopper med en drøy times mellomrom. Etter Alvdal fant vi oss en flott tømmervei der vi gikk oss en lang tur, etter dette var det ingen utålmodighet og det ble bare en stopp til før Oslo.
Også denne gangen var jeg så heldig å få overnatte hos Arnulf som tok i mot oss med sin vanlige gjestfrihet. Snurre (broren til Itzi) var veldig begeistret for å få to 4-bente damer på besøk, og under over alle under, så likte Amy likte gutten også - nå er jo Snurre en ordentlig gentleman og det hadde nok mye å si. Itzi er jo allerede godt kjent både i huset og med Snurre og slo seg fort til ro. Amy syntes et geitskinn som lå på rommet vårt var ekkelt, men hun slo seg fort til ro hun også – og jeg som hadde fryktet at hun skulle spise opp Snurre og rasere huset mens hun gjorde det...

Synes jeg rakk over mye på de dagene vi var på tur. Mens Itzi var på Vet.høyskolen på fredag dro Amy og jeg på besøk til Siggi, som var hundepasseren til Tina mens vi bodde i Oslo. Han og Tina hadde et veldig spesielt forhold, og etter at vi flyttet tilbake til Trondheim dro hun på ferie til ham noen uker hver sommer :-) På mange måter er Amy faktisk ganske lik Tina og hun og Siggi fant fort tonen – selv om ingen kan måle seg med Tina da ;-)


Siggi og Amy på tur - Amy i kjent stil i snøen...


Fredagskvelden møtte jeg Nina og Ann Helen og på turen tilbake til Trondheim ble det en stopp på Moelvstevnet. Herlig å kjenne litt konkurransestemning igjen, prate med gamle kjente og være en del av Trønderbataljonen igjen :-) At Amy, som var med inn i hallen for litt miljøtrening, hverken spiste på noen eller fyrte seg opp over agilityløpene var en ekstra pluss :-) Bilturen hjem gikk veldig bra, fint føre, litt pesing på Itzi men en avslappet Amy.

Amy har oppført seg mer eksemplarisk enn jeg kunne drømme om både på bilturen og rundt om kring på turer, besøk og i hallen. Jeg var redd det ville bli mye pes å ta henne med, men i ettertid er jeg veldig glad for at jeg tok henne med på turen . Ser lysere på den dagen vi skal reise på stevner nå :-)

Ingen kommentarer: