onsdag 8. oktober 2008

Ny på blogg

Som en start får jeg beskrive status slik den er i dag. Jeg har 2 hunder, Itzi er en Tervueren på 7 1/2 år og Amy er en Border Collie på 11mnd. Vi trener agility i Nidaros Brukshundklubb.

Itzi går i klasse 2 agility og hopp. Siden juni har hun vært sykemeldt pga av forkalkning i ryggen. For tiden får hun tilskudd av Glucosamin og behandling av Osteopat. De siste 1-2 mnd har hun vært bedre i ryggen, men har ikke tort å starte agilitytrening med henne enda. Vil prøve å finne en balanse med aktivitet/ behandling som gjør at vi kan gå litt agility igjen, men om det går er uvisst enda. Itzi liker godt å gå lydighet også, men vi konkurrerer ikke. Her er det jeg som sliter med motivasjonen, synes det er så utrolig mye morsommere å trene agility enn LP. Hvis det ikke blir noe mer agility på Itzi får jeg heller jobbe opp min motivasjon på lydighet slik at vi kan drive med noe aktivt.

Amy er jo bare barnet enda, men noe grunntrening har hun jo fått. Har brukt en del tid i sommer på å trene alle-slalåm, men har et godt stykke igjen før den er ferdig. Vi har også brukt en del tid på felttrening og litt på fremsending på hinder. I lydighet er det innkalling, sitt, dekk og på plass som er viet mest tid. Amy er "ivrig men fattet" når vi trener. Fin intensitet uten at det blir stress. Når vi derimot møter sykelister tipper hun dessverre over i stress... Jobber aktivt med dette, og ser en viss bedring.

Ingen kommentarer: