fredag 10. oktober 2008

Tur i Vassfjellet og helgas klubbmesterskap

Bente skal hjelpe meg med å lage en banner til hjemmesiden min (på tide at Amy får være med hun også..) og har i den anledning lånt meg sitt lille, snertne kamera med beskjed om å ta bilder i godt dagslys. Så i går når været var sånn passende bra, tok jeg noen timer fri fra jobb og dro til skogs med hundene.

Det ble en kjempefin tur opp mot Vassfjellet. Like etter vi startet på turen møtte vi på ei trivelig dame med en like trivelig BC hann, Nero, som slo følge med oss. Nero ble spesielt sjarmert av Amy, og de to tilbakela noen km i løpet av turen ;-) Fikk enda en påminnelse om at innkallinga på den lille frøkna er langt i fra god. Hun kommer mot meg når jeg roper, men ikke alltid helt inn, og kan godt snu og legge av gårde fra meg igjen. Må ta meg sammen å trene ordentlig på det! Tar meg selv i å rose henne når hun langt om lenge kommer, ikke overstrømmende og slettes ikke fra hjertet, men ros likevel. Det er kanskje bedre å holde kjeft hvis rosen ikke er fortjent (og ekte). Må gå tilbake på det grunnleggende, trene under enkle forhold og få henne til å forstå at det faktisk er et krav at hun kommer helt inn med en gang.

Ble jo fylt med litt inspirasjon av bildene jeg tok, og forsøkte å leke meg litt i Gimp:


Er egentlig ganske fornøyd med resultatet, tatt i betraktning min beskjedne erfaring med dette, men tror likevel at jeg overlater til Bente å lage banneret ;-)

Når jeg først er inne på inspirasjon må jeg skyte inn at jeg er veldig stolt over det "rekruttene" presterte på klubbmesterskapet i helga. Mange av årets nybegynnere har blitt hekta på agility og det er tydelig at de har lagt ned mange treningstimer utover treningskveldene. 11 av årets rekrutter stilte til start og kom seg hedelig gjennom banen. Det at de gjorde det til en positiv opplevelse for hunden er jeg aller mest stolt av. Det er slike ting som inspirerer meg og gir meg ”betaling” for tiden jeg bruker på andre :-)
Jeg føler jo litt ”eierforhold” til fjorårets rekrutter også, selv om de har rykket opp til mellomgruppa, og synes det er fantastisk moro å se utviklingen deres! Føler meg veldig stolt på deres vegne også, selv om det nå er dem selv og Ingrid, som trener, som har æren for fremgangen.

Nybegynnertreninga ble avlyst i dag til fordel for medlemsmøte i Nidaros der tema var hundeloven - de lokale forskriftene i Trondheim, og diskusjon rundt ekspansjon av treningsområdene våre. Begge deler veldig interessant og det var fullt hus i hoppbygget i Granåsen :-)

Ingen kommentarer: