mandag 23. mars 2009

Agilitytrening og Itzitrening


På agilitytreninga i går var vi bare 5 stk og vi boltret oss i treningstid – 3 gode økter på hver :-) Amy og jeg hadde fokus på felt, vi trenger å trene på å søke posisjonen på feltet når jeg ligger bak og det å stoppe når farten hennes er større. Fikk mange gode repetisjoner på begge deler både på mønet og stigen med godbitskål i enden.
I tillegg ble det 4-5 ganger på vippa og på den siste runden ble en enkel hopp/ tunnel kombinasjon med masse fart.

Formen til Itzi er varierende - stort sett bra men litt stiv av og til. I tillegg til vanlige turer trener jeg henne litt på en fitnessball – hun med overkroppen på ballen mens jeg vugger ballen fram, tilbake og til sidene. Jeg ser for meg at hun får brukt bla ryggmusklene på dette uten at det er belastning. Hvis noen har kommentarer/ erfaring på dette vil jeg gjerne høre, trenger innspill.
Amy får en runde på ballen hun også, men hun står med alle 4 på ballen og balanserer. Ok, så støtter jeg litt da, slik at den ikke ruller avgårde, men hun begynner så smått å finne balansen. Tenk så moro da, hvis hun hadde lært seg å gå på ballen bortover da :-D

I morgen skal Itzi på sin første svømmetrening. Starter i vann-tredemølle, så får vi se om de er fornøyd med bevegelsene hennes slik at vi slipper til i bassenget senere.

Ingen kommentarer: