lørdag 8. november 2008

Agilitytrening og utstilling for Buster

Har vært på banen 3 ganger siden sist. Tørr ikke bruke gress-siden på banen nå når frosten tidvis er der, så det blir vel ikke mer slalomtrening før til våren. Men klager ikke på det, vi har da mye å trene på vi - alt faktisk :-) Blir nok mer målbevisst på treninga jeg gjør på hinder også nå når dette blir hovedgeskjeften, og enda mer tid på felttrening selvfølgelig.

Trente litt felt hjemme i stua i går. Itzi overnattet hos foreldrene mine, så jeg kunne trene mer med Amy uten snev av dårlig samvittighet :-) Brukte en litt tung eske og fikk henne til å stå med bakbena på den og forbena på gulvet. Det forsto hun ganske fort og jeg kunne begynne å betinge "felt" kommando. Varierte med å være der sammen henne, sende henne fram til, og å gå sammen henne og til "felt". Så resultatet av dette allerede på trening i dag - sto foran mønet og ga "felt" kommando, da rygget hun mot mønet og lette etter noe å plassere bakbena på. Hun så urkomisk ut der hun padlet bakover med bakbena :-D

Før treninga i dag var vi på Orkanger for å heie fram Buster på utstilling. Buster har masse bruks-Cert og manglet bare utstillingresultatet for å bli Champion. Med Tanja som handler ble det rød sløyfe og CK, noe som holder i massevis :-) så da er det bare for Kåre å sende inn resultatene til NKK :-)

Amy ble forresten 1 år på søndagen - lillejenta mi... Litt ekstra godt ble det selvfølgelig på hundene - bursdag er bursdag!

Har trent en del på innkalling siden sist også og hun blir flinkere og flinkere. Bråsnur når jeg roper og kommer helt inn til meg. De siste dagene har jeg også tatt sjansen på litt forstyrrelse rundt og det går bra. I går passerte det en sykkelist 20 meter fra oss når vi lekte uten at hun reagerte i det hele tatt! Tar forbehold om at hun ikke så den, men hun var vendt den retningen, så det er nesten rart om hun ikke gjorde det.

Vi gikk glipp av turen sist søndag - noe som var like greit skal man tro Ellen og Runes beretninger. Men det var veldig moro å sitte godt, varmt og tørt og lese om den ;-) Det blir nok tur i morgen.

Ingen kommentarer: